Godzina Kodowania 2023

W grudniu uczniowie z całego świata świętowali Computer Science Education Week uczestnicząc w Godzinie Kodowania w swoich szkołach.

hour-of-code-logo.png

      Godzina kodowania to inicjatywa, która zachęca dzieci i młodzież do nauki programowania i rozwoju umiejętności związanych z technologią. Podczas godziny kodowania uczniowie mają szansę poznać podstawowe pojęcia z dziedziny informatyki, a także zbudować swoje pierwsze proste programy. Inicjatywa ta ma na celu zwiększenie zainteresowania młodych ludzi naukami ścisłymi oraz przygotowanie ich do pracy w przyszłości w branży technologicznej. Godzina kodowania odbywa się co roku na całym świecie i cieszy się bardzo dużą popularnością.

W tym roku możliwości kodowania objęły komponenty sztucznej inteligencji (AI). Jest to dziedzina zajmująca się tworzeniem systemów, które potrafią myśleć i uczyć się tak, jak czynią to ludzie.

Uczniowie klasy czwartej i piątej dowiedzieli się, jak zbudować grę opartą na sztucznej inteligencji, która pozwoli przemieszczać sowę Olivera pomiędzy przeszkodami i dotrzeć do końca trasy. Gracz przybierał różne pozycje, aby zmieniać rozmiar sowy, tak aby mogła ona schodzić pod lub nad kafelkami.

W dzisiejszych czasach, sztuczna inteligencja jest coraz bardziej obecna w naszym życiu. Jednym z obszarów, w którym odgrywa ona coraz większą rolę jest kodowanie. Dzięki algorytmom uczenia maszynowego i sieciom neuronowym, sztuczna inteligencja potrafi pomóc w tworzeniu bardziej efektywnych i zoptymalizowanych rozwiązań programistycznych.

Dzięki narzędziom takim jak chatboty, aplikacje mobilne i asystenci głosowi, sztuczna inteligencja potrafi pomóc w interakcji z użytkownikami, a także w tworzeniu bardziej intuicyjnych i przyjaznych dla użytkownika interfejsów.

W związku z tym, warto zainteresować się kodowaniem ze sztuczną inteligencją, ponieważ może ono pomóc w tworzeniu bardziej zaawansowanych i zoptymalizowanych rozwiązań programistycznych oraz w poprawie jakości interakcji z użytkownikami.

Wioletta Gołaszewska

Powrót na początek strony