Czytanie ma moc!

Nasze projekty czytelnicze – wystawa prac

P1157025.jpg

   Celem projektu „Czytanie ma moc”, który realizowali uczniowie z klas 1-8 naszej szkoły była promocja książek i biblioteki szkolnej jako miejsca przyjaznego uczniom oraz popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w związku z realizacją zadań Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Każda klasa przygotowała projekt czytelniczy na podstawie książek zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Projekty te pozwoliły rozwinąć uczniom zainteresowania czytelnicze i plastyczne, dostrzec wartości wynikające z czytania książek, jak też integrowały grupy podczas wspólnego działania.

   Wybór tytułów był duży , gdyż z dotacji NPRC zakupiliśmy do biblioteki szkolnej 511 książek, więc uczniowie mogli wybrać tematykę projektów zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.

   Uczniowie klasy I przygotowali projekt czytelniczy z wykorzystaniem serii książek Anieli Cholewińskiej -Szkolik  „Misia i jej mali pacjenci” natomiast drugoklasiści czytali książki z serii „Czytam sobie” i zrealizowali projekt „Czytam sam i historię dobrze znam”. Wykorzystali tutaj tytuły : ‘Wielki Karol i mały Lolek. O Janie Pawle II”; „Historia pewnego statku. O rejsie Titanica”;”Komendant wolnej Polski. O Józefie Piłsudskim.”;”Apollo11.Opierwszej podróży na Księżyc”; ”Edison. O wielkim wynalazcy” oraz „Droga do Nobla. Historia Marii Skłodowskiej- Curie”. Uczniowie na podstawie tych lektur wykonali ciekawe prace plastyczne – lapbooki , albumy, plakaty, pudełko lekturowe . Wykazali się przy tym zaangażowaniem i pomysłowością. Uczniowie klasy 3 przygotowali plakaty na podstawie książek Joanny Krzyżanek „Byki Weroniki. Historyjki ortograficzne” oraz „Świnki Sabinki. Praktyczna matematyka”. Projekt trzecioklasistów nosił tytuł „Czytamy, bawimy się, uczymy”.

 Uczniowie klasy 1 oraz dzieci z grupy przedszkolnej 0b wykonali ciekawy plakat z projektami okładek znanych angielskich książek Capitan Cook”, The Fly who told a Lie, Anne of Green Gables, Peppa Pig. Propozycje  dzieci okazały się pomysłowe i kreatywne.

Uczniowie klasy 4 poznawali  „Świat magicznego drzewa”. Na podstawie „Berła”, "Czasu robotów”, "Olbrzyma” wykonali interesujące lapbooki, które zachęcają następnych czytelników  do poznania niesamowitych przygód bohaterów serii „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki.

  Piątoklasiści poznawali książki przygodowo-detektywistyczne z elementami historii z serii „Pan samochodzik…” autorstwa Zbigniewa Nienackiego. Podczas projektu „Niesamowite przygody pana Samochodzika” na podstawie” Księgi strachów”, „Zagadek Fromborka”, „Złotej rękawicy” oraz „Templariuszy” powstały ciekawe gry planszowe, które zachęcają do sięgnięcia po książki z tej serii.

  Uczniowie klasy 6  zainteresowani historią wykonali plakat na podstawie książki Arkadego Fiedlera „Dywizjon 303” natomiast „klasowi przyrodnicy" do swojego plakatu wykorzystali książki o zwierzętach.

    „Nieprzeciętni” to tytuł projektu klasy 7, podczas którego młodzież poznawała nieznane fakty z życia sławnych Polaków oraz wpływu ich dzieciństwa na dalsze losy i życiowe wybory. Uczniowie wykonali portfolio dotyczące Aleksandra Fredry, Jan Czocharskiego – ojca elektroniki, Marii Skłodowskiej-Curie, Mikołaja Kopernika oraz Józefa Piłsudskiego. Prace powstały na postawie książek Anny Czerwińskiej – Rydel oraz Katarzyny i Pawła Ziemniskich.

Natomiast młodzież z klasy 8 swój projekt czytelniczy poświęciła powstaniu warszawskiemu zgłębiając problematykę udziału młodych ludzi w powstaniu na podstawie książek „Zaklęcie na w” Michała Rusinka , „Mój tato szczęściarz” Joanny Papuzińskiej oraz komiksu „Powstanie warszawskie" tom 1. Uczniowie wykonali  plakat z cytatami pochodzącymi z przeczytanych lektur.

  Wszystkie przygotowane przez uczniów prace projektowe zaprezentowane zostały na forum szkoły. Uczniowie i rodzice obejrzeli wykonane prace. Wystawa zachęciła dzieci i młodzież do sięgnięcia po następne ciekawe pozycje książkowe rozwijające ich zainteresowania czytelnicze co przyczyniło się do wzrostu wypożyczeni w naszej bibliotece.

                                                                                                                     Bibliotekarki

Powrót na początek strony